Teamredo

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

WHIIIIIIIHOOOOOOOOOOOOOO!!!!!

Av Mariah Andersson - 1 oktober 2011 16:01

Idag var det klubbmästerskap på Enköpings Brukshundklubb, och äntligen var det dags att köra en elitlydnad igen. Länge sedan sist!!!

Lagt om lite i träningen och Redo har gått bättre än på flera år. Så himla roligt att träna igen och Redo älskar träningen!!! Såg fram emot hur träningen skulle ge effekt i en tävlingssituation...


Alltid roligt att tävla på hemmaplan, många som hejjar!


 

Sittande i grupp.

Poäng 10


Liggande i grupp. Rullande över på en skinka men tydligen såg inte domaren det=)

Poäng 10


Fria följet kändes bra!!!!!! Redo höll sig relativt bra på plats trots tävlingssituation, fick nerdrag på ett segt sättande.

Poäng 9,5


   

I dumrutan var det ambulansutryckning med sirener på motorvägen brevid!! Vet inte om det var det som fick Redo lite i obalans för han tog ett extra steg i sidled efter ställandet och jag fick ge dk på ligg. Brukar inte ha problem med det.

Poäng 7


Inkallning med ställande och läggande. Han hade kunnat tryckt till lite mer på både ställandet och läggandet men fin fart.

Poäng 9


 

Sändande till rutan. Kanon, ett litet avsaktande vid kon men inget som störde domaren.

Poäng 10


 

Mitt i rutan...


   

Jag kommer, jag kommer matte...


 

Gullevoffsen...


 

Dirigeringsapportering. Vänster apport lottad...

Poäng 10


 

Satsar fullt i gripandet, som vanligt...


 

Metallapport med hopp. Snyggt!

Poäng 10


 

Vittringsapportering. Vart tittar Redo?

Poäng 10


   

Han känns så trygg i vittringen nu!!!! Underbart!!!


 

Fina avlämnande...



Fjärrdirigering. Härligt!!!! Redos attityd!!! Jättefint!!! Åh så skönt!

Poäng 10


     

Lite gullegull under hakan...


 

Vilken känsla!!!!!


 

Vi vann klassen, på 305,5 poäng!!!!!!!!!!!!!!

7 st 10:or, lite synd på dumrutan men skit samma! Min härliga fina prins!!!

Vi blev dessutom klubbmästare, för tredje året i rad, 6 gången sammanlagt!!!


 

Vi firade med en långprommis ute i skogen...


 

Hittade ett jakttorn att kika upp i...


 

Solen sken, kändes som en sommardag. Termometern visade runt 20 grader...


 

Vackra fina Redo!


 

Imorgon ska jag på en heldagskurs i anestesi. Redo ska sova hemma hos min kompis och spendera hela dagen där imorgon, han känner sig som hemma! Nöjd efter denna dag... Kan man vara annat?


 

 
 
Lena Eriksson

Lena Eriksson

1 oktober 2011 17:16

Vilka poäng! Stort GRATTIS!!!

http://www.k9are.webdon.nu

 
Ingen bild

Hyzzmormor

1 oktober 2011 17:45

JÄTTE-GRATTIS!! Va' duktiga ni är!

 
Gunilla & John.Åke

Gunilla & John.Åke

1 oktober 2011 18:04

Helt sjukt bra!!! Jättegrattis från stolta uppfödare!!

http://www.cukids.se

 
Ingen bild

Helena o Tosca

1 oktober 2011 18:59

Grattis och skoj skoj med anestesikurs!! Är det den på Strömsholm, eller vilken helg var det?

 
Ingen bild

Merja

1 oktober 2011 19:32

GRATTIS och tack för en fin uppvisning! Ni är så grymma!!!

 
Mikaela & Thing

Mikaela & Thing

1 oktober 2011 19:56

GRATTIS! Underbart o se er! Ni är så duktiga!

http://flox.bloggplatsen.se

 
Carolin

Carolin

1 oktober 2011 20:07

Grattis!!!

http://www.arrdiz.se

 
Maria

Maria

1 oktober 2011 20:41

Härligt! Grattis!

http://www.kennelwalkabout.se

 
Ingen bild

Monica Johansson

1 oktober 2011 22:49

Ni är verkligen ett team, Redo och du! Underbart att se er på lydnadsplanen! Stort Grattis! Fina bilder också!

 
Ingen bild

Mamma

2 oktober 2011 09:10

Grattis!Det var jätteroligt att få vara med och se er jobba tillsammans.

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

3 oktober 2011 19:03

super poäng! Grattis!! :)

http://www.posiitiv.blogg.se

 
mogna kvinnor

mogna kvinnor

7 oktober 2011 13:07

fina inlägg, tack för att dela detta.

http://www.flirting.se/mogna-kvinnor

 
Marie L

Marie L

8 oktober 2011 22:47

Jättegrattis:-)

http://www.123minsida.se/Minos

 
Petra & Lira

Petra & Lira

16 oktober 2011 22:20

GRATTIS!!! Så himla kul att se alla bilder! Gött med så bra känsla! Kan jag få låna en bild av Redo till min nya hemsida?
Kram från oss!

http://dogpromotion.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Skapa flashcards