Teamredo

Direktlänk till inlägg 10 december 2011

Internationell elitlydnadstävling på Stora STHLM

Av Mariah Andersson - 10 december 2011 18:08

Så var det dags! Klockan ringde 05.20 imorse. Pickniken packades och min bror hämtade upp mig för att köra mig till stockholm, själv kan jag inte köra i stockholmstrafiken för jag är en urusel bilförare.


Vi började med gruppmomenten.


Platsliggande: poäng 8,5, dk uppsättande. Åh så onödigt. Redo låg och tänkte på annat...

Sittande i grupp: poäng 10


Sedan en låååååååång väntan. Vi hade fått startnummer 31. Vi passade på att smita iväg till ringen med Lapska vallhundar. Min bror vill ju ha en hund och ända sedan han fick ta över min lapska vallhund Fanny så är han såld på rasen. Jag var mycket positivt förvånad, jättemånga trevliga hundar och förvånansvärt lite ljud. Träffade en trevlig uppfödare som brorsan redan siktat in sig på. Fick träffa flera unghundar från deras uppfödning och de var riktigt trevliga. Även den blivande pappan till nästa kull var på plats - härligt! Kul att 25 st Lapska vallhundar var samlade på ett ställe, så sällan man ser någon från den rasen. Så nu hoppas vi på en liten Berglejonets-valp!


Sedan var det dags!!!!!

Fritt följ: poäng 9, tränger vid sitt, tränger bak, tappar kontakt ngt. Denna domare var mkt sträng. Konstigt att jag fick så höga poäng med så mycket komentarer  . Jag är kanonnöjd, han gick bättre än på flera år i sitt fria följ!


Sändande till ruta: poäng 0 Jag såg fel! Redo saktade in och när han stannade tyckte jag att han stog på linjen. Jag tänkte att bästa att köra på säkra sidan och ber Redo backa. Han backar ett par steg och jag lägger honom. När jag har börjat gå mot rutan så ser jag att han ligger med framtassarna utanför. Snyft, jag såg det verkligen inte!?! Jaja , stackars Redo, dålig matte!  


Inkallning med stå och ligg: poäng 9, långt ligg, tempo sista sträckan. Men sicket fint ställande han äntligen gjorde på tävling. Inte lika fint som på träning men kul att se att träningen ger resultat.


Apportering med dirigering: poäng 9, tempo till kon. Ja han saktade ner lite precis vid konen men annars är jag nöjd. Fin apportering!


Direkt över till nästa ring...


Fjärrdirigering: poäng 9, ngt fram. Ja det måste väl ha varit det minsta. Fint och tryggt!


Vittringsprov: poäng 9,5, ngt tempo. Här var jag lite nervös. Har haft lite problem med Redos självförtroende på vittringen. Men i och med all helhetsträning så funkade även den fint!!!! Härligt!!!! Bästaste Prinsen!!!!!!!  


Stå, sitt och ligg under marsch: poäng 10!!!! Yippie. Snyggt och säkert!!!!!


Apportering metall och hopp: poäng 8,5, gripande. Han glider på mattan vid gripandet och missar lite. Synd men så kan det gå..


Men vad bryr jag mig om det. JAG KÄNDE FÖR ATT BARA       


Härliga Redo! Känslan var kanon, han kändes så trygg och med mig. Visst, lite missar här och där men helheten sitter. Så då känns det självklart ännu mer snopet med min miss på rutan med 40 poäng bort. Men domarna var hårda och vann gjorde fantastiska Mona Kjernholm på 289 poäng. Vi skrapade ihop 257 poäng och en 11:e plats och med domarnas hårda men rättvisa bedömning kan jag inte vara annat än supernöjd!!!!!!!!


Nu firar jag hemma hos Monica i sthlm. Imorgon far vi iväg upp till Hudiksvall för att hälsa på Redos bebisar. Alltså, vi kommer ha en fortsatt trevlig helg. Redo ligger och firar med nyinköpt tuggben och tigger nybakade pepparkakor!!!   

  

 
 
Lena Eriksson

Lena Eriksson

10 december 2011 19:03

Grattis till en fin runda!

http://www.k9are.webdon.nu

 
Anna & Juni

Anna & Juni

10 december 2011 20:21

Asch, synd att jag missade er. Hade pojkvännen i släptåg och då kunde man inte stå för länge och glo på samma ring :( Men ser ut som att ni gjort en superrunda, som vanligt :) Grattis!

http://www.annaronge.com/blogg

 
Marlene

Marlene

10 december 2011 20:26

Jätte kul att se er! =)

http://www.mafomy.wordpress.com

 
Ingen bild

Monica Johansson

10 december 2011 22:25

Grattis till fina resultat! Hade varit kul att se er! Härligt när rätt känsla infinner sig!

 
Marie L

Marie L

11 december 2011 01:58

GRATTIS duktiga ni:-)

http://www.123minsida/Minos

 
Gunilla

Gunilla

11 december 2011 08:53

Bra jobbat...vilka poäng!!!
Kram från stolta uppfödare!

http://www.cukids.se

 
Hans

Hans

11 december 2011 13:19

Grattis till en fin runda... Förargligt med rutan då det gick ett litet sus genom publiken.. Fastnade säkert på några bilder i kameran..

http://www.hasse.be

 
Ingen bild

maria o diezel

11 december 2011 14:01

Guud vilket snyggt fritt följ!!!!Hoppas att diezel lärde sig hur man gör ett så snyggt elit program !!

 
Malin

Malin

12 december 2011 13:40

Jag stod och bara njöt vid sidan av planen när du körde. Har själv precis blivit med Kelpie och lovar att ha dig som minnesbild i träningen. Lycka till i framtiden!

//Malin

http://www.wheats.se

 
Ingen bild

Pia Zetterström

13 december 2011 07:24

Det var mycket trevligt att träffa er också.
Självklart är ni jätte välkomna att komma hem till oss och träffa blivande mamman :-) Så inspirerande att läsa om dig och Redo! Synd vi inte hann se ert elitprogram i Stockholm.
Hälsningar Pia Zetterström
Berglejonets

 
Inger Olsén

Inger Olsén

13 december 2011 19:33

Halloj nu har jag hittat hit!
Ska läsa allt om er!
Hälsningar Inger

http://www.olsen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards