Teamredo

Direktlänk till inlägg 23 december 2011

God Jul!

Av Mariah Andersson - 23 december 2011 13:57

Vi firar jul, en vanlig härlig svensk jul...

 

Vart är snön????

   


Idag passade jag och gulligaste Gösta på att julstöka lite. På menyn stod Rocky road:


Skala pistagenötter

Skala Dumle

 

Tydligen råkade en dumle ramla in i munnen trots att jag sa nej...  Olydiga lilla unge!

 

Stapla dom fint...

   

Mäta upp mängden jordnötter noggrant...

 

Minimarshmallows, gott...

   

Oj slant det in minisar också...

     

Redo är självklart med och roar sig...

   


Sedan kommer en lite tråkigare nyhet. I tisdags förra veckan fick jag veta att veterinärkliniken jag jobbar på har ekonomiska besvär. Mina chefer hade då skickat in för fackliga förhandlingar att få avskeda mig. Allt har gått jättefort, igår skrev jag på papprena. Jag har fått sparken!!! Känns jättekonstigt. Jag har dock förhandlat mig till att under mina 3 månaders uppsägningstid så får jag gå hemma med full lön. Jag älskar mitt jobb men i detta läge behövde jag vara självisk. För alla som inte vet så har det hänt mycket inom djursjukvårdaryrket. Det har kommit ett krav att alla ska vara legitimerade. Vi som har jobbat länge har rätt att söka legitimation genom att plugga in en 3:årig högskoleutbildning själva på fritiden och tenta av alla ämnen samtidigt, plus gå massor med kurser och få intygat att vi kan en mängd praktiska moment. Det är ju lätt att hinna med när man jobbar heltid, tävlar hund på elitnivå och försöker träna sig själv och umgås med vänner!?!?!?! Jag ser detta som en jättemöjlighet att få tid att fixa min legitimation. Det är så lätt när man har ett jobb att inte ta tag i saken. 1 januari 2015 går vår tidsfrist ut och innan dess måste jag vara klar! Nu har jag äntligen tid!!!!!!


Jag har jobbat där i snart 6 år, känns som jag har spenderat halva mitt liv på denna klinik. Jag och Redo har varit lite ansiktet utåt och jag och Lillemor har tagit roliga bilder som vi använder på kliniken och på hemsidan.


Redo tittar i mikroskåp                         Redo, Trotsa och Lupus i fyrverkerikampanj

                            


Jag brinner ju för våra hundars tänder som jag har specialutbildat mig på och vi har lagt upp Redos tandskola på vår hemsida:


http://dinveterinarenkoping.se/index.php?option=com_content&view=article&id=63:tandskola&catid=8&Itemid=30 

Jag vet inte hur länge den kommer få vara kvar så passa på att kolla in den nu...


Till sist vill jag och Redo önska alla en riktigt God Jul.

 Det kommer vi iallafall ha!

 
 
Grete

Grete

26 december 2011 18:56

God Jul Mariah.
Ta hand om dig själv och din hund hoppas att du fixar utbildningen snart.
Vi kommer att sakna dig och ditt alltid positiva bemötande på kliniken, vi får lära oss att klara oss utan dig.

1000 kramar från Grete med familj och alla djuren

http://www.quinlines.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards