Teamredo

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Thailandsemester!

Av Mariah Andersson - 29 januari 2012 11:00

Lite snabbt och lustigt så är jag i Thailand. Jag och kompisen Roder bokade en sista minuten i söndags och på tisdagmorgon åkte vi. Vi lyckades få de sista platserna på planet och hamnade i första klass! Lyxigt. Spriten flödade, allt var gratis. Jag dricker ju inte alkohol så jag nöjde mig med fri tillgång på alkoholfri dryck och nötter. Till mat serverades en 3-rätters middag. Men förstås när spriten är fri så spårade det ut. Att vuxna människor inte kan bete sig!?! En man började bli full och otrevlig mot personalen. Det urartade och han började trakassera en kvinna som satt brevid och slå mannen på andra sidan. Tillslut fick dom flytta fram mannen så han fick sitta fram där personalen ska sitta. Flygvärdinnorna gick bak och pratade med några män, bland annat min kompis Roder, att dom tänkte sätta handbojjor på honom och att dom skulle kanske behöva hjälp om han blev mer våldsam. Alla flygvärdinnor stod och passade honom hela natten med det gick bra tillslut. Ett tag pratade dom om att eventuellt vända och nödlanda. Kvinnan brevid mig var stupfull och knaprade sömntabletter. Vuxna människor!!!! Tror än mer på mitt beslut att varr nykterist när man är med om sånt här!!! Herregud! Jag sov inte en blund...


Väl framme åkte vi till Ao Nang där vi var i tre dagar.

   


Där passade vi på att åka på en halvdags klättringskurs på Railay beach. Jag som är höjdrädd - hur blev jag inlurad på detta?! Vi hade en jättebra instruktör. Han var dessutom den största där, de flesta instruktörer, som dessutom var ens säkrare, vägde säkert under 40 kg. Hur skulle det se ut när jag ramlade ner 


Först knyta fast sig noga..

     

Nej jag är inte rödd, är så glad så glad så...

       

Roligast var att släppa allt och hoppa ner...

 


Nu är vi på Phi Phi Island sedan igår. Ni får föreställa er: En blek svensk blond kvinna nere i stekande sol i 30 grader.....

Idag har jag spenderat dagen nere på stranden UNDER ETT PARASOLL i skuggan med solskyddsmedel 50 på... Ja jag har bränt mig  . Lätt hänt.


Imorgon ska vi till Koh Lanta. Äventyret fortsätter...


Åh by the way: till min familj: HUR MÅR MIN ÄLSKADE PRINS!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! Ni kan (SKA) skriva detaljerade dagliga rapporter till mig på datorn   . Att man ska behöva påpeka att man vill veta hur det går där hemma. Roar han sig med de andra hundarna, leker han med katten, har han varit ute och löptränat, vallat lite kor.... ojojoj mycket man vill veta!

 
 
Gunilla

Gunilla

29 januari 2012 14:13

Och jag som trodde att prinsen vara med;)
Ha en fortsatt bra semester, det är du värd!

http://www.cukids.se

 
Carro

Carro

29 januari 2012 15:29

Åh vad härligt!
jag är också höjdrädd, vad tuff du var som vågade klättra!

http://cefeus-kelpie.com/carro

 
Ingen bild

maria o diezel

30 januari 2012 17:49

Hej maria vi åker till koh lanta den 4 e mars o sedan åker vi över till koh lipe några nätter,vi älskar thailand
längta inte ihjäl dig efter redo ,passa på att njuta av livet det är kallt här nu vi hade -13 i morse brrr ha det gott /maria

 
Ingen bild

Mamma

31 januari 2012 17:30

Hej! Du behöver inte vara orolig. Han älskar riktig hundmat och är alltid väldigt hungrig. Om det finns mat kvar i de andra hundskålarna så kan det väl också slinka ner, men "mormor" brukar märka det, så då plockas skålarna undan. Redo har semester. Just nu har Fritte lånat honom och är ute och drar ungar med pulka. Det går ingen nöd på honom. Han älskar att leka med Albert och Lucas får många pussar av honom.
Ha det riktigt skönt och koppla av. Jag tar hand om din prins.
Många kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards