Teamredo

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Snart är semestern slut...

Av Mariah Andersson - 7 februari 2012 10:44

Lite fler underbara bilder från Thailand...


En liten strandkrabba på Koh Lanta

 


Vi hyrde en privat longtail båt och åkte ut till Emerald Cave på Koh Mook

     


Man fick vackert hoppa i vattnet och simma in i en liten tunnel i berget för att komma in till en "grotta" med öppet tak innanför. Det gäller att inte vara klastrofobisk!

 


Solen strålade ner från himlen i Emerald Cave och man var omgiven av skyhöga bergväggar och allt är så grönt och vackert här nere!

 


Beachresorten vi bodde i på Koh Mook var underbar. Allt var så fint och blommor överallt!

 


Fina kokosnötter slöt in de fina sandgångarna...


Sedan åkte vi till Koh Ngai, även kallat Koh Hai. Varför har man två namn på en ö?!? Så här har jag spenderat min semester, i skugga av träd, palm eller parasoll - tittandes ut över havet. Livet är underbart. Här snorklade vi, fantastiskt mycket underbara fiskar i alla dess färger!!!!!

 


Utan hund är man aldrig. Denna kastrerade (!) hane låg och delade skugga med mig. Alla hundar här nere har varit väldigt enkla mot oss turister - dom har fullständigt nochalerat oss. Men här kunde inte idiotturisterna ge fan i hundarna så denna och ett par andra var lite påflugna. Jag hälsar och klappar inte på några främmande hundar men folk kastade sig på dessa hundar och trängde in dom i hörn. Jag satt och höll andan. Denna hanhund vaktade stranden och folk som sprang gjorde den rejäla utfall emot och kastade sig iväg med full ragg och svansen uppringlad över ryggen. Jag fattar inte att folk bara kastar sig över en sån hund och slänger fram sina småbarn att klappa dom!?!?!?!?! Nu hände aldrig något när dom hälsade men ändå! Däremot så rök den nästan ihop med en annan hanhund bara decimeter från folk i solstolar. Inte bra när turisterna klappar och matar så dom får anledning att vakta! Men jäkligt snygg - tankarna vandrar till prinsen Redo där hemma........

 


Och förlåt mamma! Jag har gjort något busigt här nere!!!!!!




Det är 10 år sedan jag skaffade min första tatuering, kände att det var dags för den andra....

 


Ett härligt citat - en härlig inställning till livet!

   


Eftersom jag tatuerade mig idag har jag spenderat dagen på hotellrummet med a/c. Har faktiskt fått ganska många timmars plugg gjort idag. En stor del av fysiologikapitlet är nu avverkat!


Idag är det sista dagen här nere i Thailand, imorgonbitti väntar den 11 timmar långa flygresan hem. Får man säga äntligen? Självklart har det varit alldeles underbart här nere men jag är nog en människa som trivs bäst hemma, med min hund! Jag längtar verkligen efter att dra på mig flera lager underställ, ta fram stora mössan, halsduken och dra på sig en par härliga tumvantar och ge sig ut på en riktigt långpromenad i KYLAN!!!!!!

 
 
Ingen bild

Petra

10 februari 2012 16:54

Åååå vad härligt det ser ut! Fotografera blommor gillar jag med :) Riktigt häftig tatuering, en underbar inställning till livet förevigad! Hörs imorgon!

 
Ingen bild

Aja

11 februari 2012 12:18

Mariah! Härligt att se de fantastiska bilderna. Och vilket underbart motto du har tatuerat. Det glömmer jag inte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards