Teamredo

Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Redo fyller 6 år idag!!!!

Av Mariah Andersson - 20 februari 2012 17:10

Idag fyller Redo 6 år!!! Dessutom fyller mammas hund Lukas 11 år idag!!!!! Idag firade vi ordentligt!

Lukas fick komma in till staden för en långprommis med kameran i högsta hugg. Det är så sällan jag fokuserar på att fota honom. Nu när han fyller 11 år så börjar man förstå att han kanske inte kommer vara kvar för alltid och tänkte att jag skulle försöka få lite fina bilder på Lukas också. Hundarna hade jätteroligt som alltid när dom träffades och var lyckligt ovetande om alla foton som togs! Häftigt när man tänker på att Lukas var nästan helt förlammad förra sommaren!

                         


Redo, världens finaste hund föddes alltså för 6 år sedan. Redo är resultatet av lite impulsshopping, när min unga border collie Minus skadade sig svårt och inte gick att rädda så blev min räddning i sorgen en liten brun råtta som var full av glädje. Målet med den lilla galna valpen var att vi skulle lära oss fler hundsporter. Hittils hade jag fokuserat mest på agility, vallning och lite lydnad. Nu ville jag testa på allt annat!!!

I början blev det mest agility, trots att jag lovat mig själv att inte köra det. Från första startet vid 1½ års ålder tog det ett år tills vi var i trean i både hopp och agility. Redo är så lätt i agilityn och han bara följer i full fart. Så underbart med den känslan att springa med en galen kelpie fullt fokuserad brevid... Vi har agilitycert men har lagt agility åt sidan, man hinner inte med allt...


Lydnaden, som var en av de nya grenar jag vill verkligen lära mig, har ju gått bra .  Han ger alltid allt och jag har lärt mig så mycket tillsammans med fina Redo. Ser verkligen fram emot SM i år...


Brukset har gått som på en dans, med en start i varje klass och sedan två i elit och vips var vi med på SM. Han är häftig i skogen men här har vi mycket kvar att träna på innan vi har en helhet. Det gick lite för fort upp och jag har en ny träningsplan för att göra det lättare för Redo!


Jag hade bestämt mig tidigt att utbilda Redo till Försvarsmaktshund, numer kallat patrullhund. Här är Redo verkligen i sitt rätta element. Han är en sån naturbegåvning och han går oftast som bäst om vi inte tränat så mycket...


Redo har fått två kullar, en hos kennel Hyz zoch en hos Cefeus. En till kull är på väg om ett par veckor hos kennel Dogpromotion. Ska bli så kul att följa valparna och nu när en god vän har en liten Uzling så kan man följa på nära håll!


Men framför allt är jag så glad för den fina relation jag har med Redo. Han är verkligen en fantastisk hund som har alla bitar som jag vill att en hund ska ha!!!!!!!!!!!!!


Tach underbara Gunilla och John-Åke på kennel Cukids som framför allt gett mig världens bästa hund, som stöttar med goda råd och allmänt glada tillrop. Ni är fantastiska!!!!!!


 

 
 
Ingen bild

Mamma

20 februari 2012 18:45

Tack för de fina bilderna på min Lucas. Den där han är i luften kan man verkligen inte se att han är 11 år. Men huvudbilden är ju helt fantastisk med Redo-pojken som en skugga bakom. Grattis till bägge vovvarna. Kram från mamma

 
Anette Lindholm

Anette Lindholm

20 februari 2012 22:12

Grattis till fina vovvarna!
Jag hittade din blogg genom facebook, jag tror det är Marlene Ström som hade kommenterat ditt inlägg så att det dök upp på min sida :)
Vi har träffas en gång på Enköping brukshundklubb i höstas, jag hade med mig en grå storpudel och känner alltså Marlene o Sandra. Jag kikade runt här och ser att du har startat företag - kul! Jag vill anmäla mitt intresse om du ska ha någon tävlingslydnadskurs under våren eller sommaren!!! Jag är jättetaggad att träna men jag har inte hittat någon kurs i närheten som passar så nu hoppas jag på dig :p

Nåja, känn ingen press ;) Men om du ska ha några kurser i vår så är jag jätteintresserad! Min mail är: lindholm.anette@hotmail.com

http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=71815555

 
Ingen bild

Aja

21 februari 2012 08:12

Vilka fantastiska hundbilder! Och vilka fina hundar!

 
Marie L

Marie L

22 februari 2012 12:36

Lycka till med företaget, vi kommer när det våras:-)

http://www.123minsida.se/Minos

 
Marie L

Marie L

22 februari 2012 12:36

Lycka till med företaget, vi kommer när det våras:-)

http://www.123minsida.se/Minos

 
Marie L

Marie L

22 februari 2012 12:38

Ja först gick det inte att lägga in alls, och nu blev det dubletter, så kan det va;-) Ha det bra och Grattis till fina Redos 6 år!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Gunilla

Gunilla

27 februari 2012 19:47

STORT GRATTIS i efterskott! Hoppas att Redo förlåter.
Tack för de fina orden, det värmer! Men så har vi ju också fantastiska valpköpare, även om inte alla visar sig på tävlingsarenorna.

http://www.cukids.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards