Teamredo

Direktlänk till inlägg 14 april 2012

Jag klarade tentan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Mariah Andersson - 14 april 2012 20:39

I eftermiddags skrev jag min tentamen för min legitimation som djursjukskötare. Tentan gick av stapeln kl 15.00 på Ultuna. Jag har suttit och råpluggat de sista månaderna men inte kände man sig säker direkt när man åkte iväg för att skriva. Inte kändes det bättre när rapporter från de som skrev på förmiddagen ramlade in och alla sa att den var jättesvår och att det var få som klarade den.   Inte mycket att göra åt och det var bara att försöka hålla modet och en bra känsla uppe.

    


Förlåt min svordom men.....DRA ÅT H-VETE va svår den va!!!!!!!!   Man har kunnat betala en slant för att få tillgång till tentafrågor och lite dokument inom olika områden så som anestesi och farmakologi. Denna tenta låg på en mycket svårare nivå! Lurendrejeri!


Men jag klarade den!!!!!!!!!!!!! Och med ganska god marginal!!!!! Tyvärr var vi inte många som klarade det. Ska bli intressant att se statistik på oss som skrev. Av de jag pratade med så tror jag vi bara var typ 5 stycken som klarade den. Tävlingsmänniska som jag är så registrerade jag att jag hade högst poäng av de som jag frågade  


Man kan få så många elaka små tankar som lurar sig på en de sista dagarna. Jag ska börja jobba på Ultuna på måndag och jag såg framför mig att jag fick gå dit med hängande öron och erkänna att jag inte klarat den. Superskönt att slippa det! Nu har jag bara några få praktiska moment kvar (läs: allt på häst  ) och lite fler kurser att gå. Sedan blir jag legitimerad djursjukskötare!!!!!!!!!!


På måndag börjar mitt nya liv på Ultuna, ska bli så otroligt kul!!!! Jag älskar mitt jobb!!!!

 

 
 
Ingen bild

Helena med Mocca

14 april 2012 21:25

Grattis till en lyckad tenta och lycka till med det nya jóbbet!

 
Ingen bild

Uzling

14 april 2012 22:37

Grattis farmor. Du är bäst!!! Puss puss puss !!! Och jag har blivit jätteduktig på att sno godis ur fickor:). Det är kul:) pusd

 
Ingen bild

Malin

15 april 2012 11:12

Va härligt Mariah!! Supergrattis!!

Håller med dig om att den var SVÅR! Jag skrev på fm och missade med 2p marginal, surt!!

Lycka till på nya jobbet och njut av framgången!!

//Malin och Jojo

 
Christer & Busa

Christer & Busa

16 april 2012 14:24

Stort Grattis från oss !!!!!

http://christer-busa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gisela o Bus

16 april 2012 21:35

Härligt Mariah ! Lycka till på måndag.Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards