Teamredo

Direktlänk till inlägg 16 september 2012

Tävling!!!!

Av Mariah Andersson - 16 september 2012 17:27

Wihooooo, livet är underbart! Morgonen började med en 50 minuters promenad där vi sprang i 15 minuter  

 

     

Nu när Redo fortfarande är lite sjukskriven så får vi ju inte träna och tävla lydnad och bruks och vi STÅR INTE ut längre!!!! Så idag var vi iväg till Uppsala för att tävla rallylydnad! Jag har varit på EN rallylydnadsträning på klubben så jag hade ett ungefärligt "hum" om vad man behöver kunna. Vi har inte tränat något för Redo blir för glad och gör inget långsamt som han bör.

Man börjar på 100 poäng och man får avdrag för allt fel jag som förare eller hunden gör tex nosar, nuddar hunden, tar inte tillräckligt snäva svängar, nuddar skyltarna, inte utför momentet korrekt....


Några av de moment som ingick i vår bana: hunden ska sätta sig framför mig a lá IPO, sedan gå runt mig till höger och komma in i fotposition. 360 grader vänster på stället. Från sittande fotposition ska hunden stå i fotposition och sedan gå fot, massa svängar åt höger, språng marsch.


På domargenomgången innan sa domaren att man får inte gå stelt: "Det ska inte se ut som lydnad. Även om hunden går perfekt så kommer ni få avdrag om ni går stelt". Hua jag kan ju inte gå på något annat sätt efter alla år som lydnadsidiot  . Så jag gick väl så avslappnat jag kunde och försökte mjuka upp intrycket genom att gå och småprata med Redo och berömma i tid och otid. Redo tyckte det var jättekonstigt för han har ju lärt sig att jag är nöjd om jag är tyst så han hoppade till ett par gånger för han trodde nog jag bröt för belöning. Konstigt det där att få prata oavbrutet?!?!


Fina Redo och jag vann på 100 poäng, dvs inga avdrag alls och med domarens kommentar "Så där ska det se ut =)"

     

"Hur svårt kan det va?!"  

 
 
 Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

17 september 2012 17:54

Stort GRATTIS till hundrapoängarn !!!

Kram från oss, som drog till Mackmyra och startade på ett Vattenprov istället för att vara på plats och hålla tummar för Redo och dej samt Marie med Alice :-))

http://icelolly.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards