Teamredo

Direktlänk till inlägg 1 april 2013

Våren kommer!

Av Mariah Andersson - 1 april 2013 20:12

Först börjar jag med att göra lite reklam för vad jag ska pyssla med i april  

 

Föreläsning – Grundläggande sjukvård för hund
Kursledare: Mariah Andersson, hundinstruktör och leg. Djursjukskötare

Föreläsning om hantering och grundläggande sjukvård för hund på Enköpings brukshundklubb. Ett måste för alla hundägare!

Vi kommer gå igenom hur man lär in en bra hantering på sin hund som kommer underlätta i vardagen med tex kloklippning. En visningshund kommer vara med för att praktiskt visa alla moment och göra det lättare att förstå. Ni kommer även få lära er vad alla hundägare bör veta angående omvårdnad och lättare sjukvård. Det kommer dessutom finnas gott om tid för frågor!

Datum: onsdagen den 17 april
Tid: 18.30
Kostnad: 50 kr/person
Kursdeltagare från 2012 går gratis då denna föreläsning ingått i kursen


                                                  
                OCH


Den 27 april erbjuder Uppsala hundungdom sina medlemmar en lydnadskurs för Mariah Andersson. Läs mer på deras hemsida!



Vad gör jag annars då?

Jag jobbar och jobbar känns det som. Har nu arbetat hela påskhelgen och får erkänna att jag är rätt trött. Alldeles för många sjuka djur  


Redo njuter av att solen är framme och våren är på väg. Han börjar tycka att den lille skiten är okej och jag kommer på honom varje dag med att leka. Men det är ju lite pinsamt att matte ser...

 

Älska solen!!!!!

   


Lille Tur är fortfarande alldeles underbar. Han är bra på att läsa hundar och är väldigt mjuk och snäll mot Redo. Det är väl därför det lilla kelpie-hjärtat har smält lite  . Ja, fast inte när han suttit en hel dag på jobbet. Energin flödar, Tur är utvilad och vill GÖRA NÅGOT!!! Då slår det lätt över lite och Redo utsätts för häftiga kärleksförklaringar - mindre uppskattat! Har börjat träna lite smått. Han är väldigt het i träning och vi kör mycket stadga och behärskningsövningar för liten malleskalle.


Här ligger dom och får titta på när jag tränar den andra. Redo säger att det här är jätteenkelt och passar på att sola. Liiiiiiiite svårare för Tur, särskilt när jag belönar Redo med kamp. Men han kommer också få lära sig..

   

Dock är han nu tyst när han arbetar! Puh skönt! Han har fint samarbete med leksaker och kastar sig in i min handflata för att vi ska leka tillsammans. Han älskar att jobba och VILL!!! Härlig attityd! Jobbar också mycket hantering eftersom mallar inte är kända inom djursjukvård att vara så lätthanterliga. På min föreläsning om hantering ska han nog debutera som visningshund. Även Redo ska självklart vara med och vara ett föredöme!

Om två veckor åker jag och Tur ner på kennelläger hos uppfödaren. Nu måste vi öka träningsmängden så han inte ligger efter. Det vore ju pinsamt  


Tur och Zeddi - bästaste lekkompisarna!

   

Man kan busa med ett vasstrå...

       

Bita i isen är det bästa som finns nu när tänderna ryker!!!

 

Fina ståtliga grabben. Idag visade vågen 12.85kg

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards