Teamredo

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2013

Massa små filmer!

Av Mariah Andersson - 20 augusti 2013 21:49

Idag körde vi lite rolig busträning på klubben. Ja, ska jag vara ärlig så ser oftast min och Turs träning ut så här. Nu är det dags att börja ha lite mer ordning och reda. Men det är ju så kul att lära in alla smådelar  .

Fria följet börjar verkligen ta sig! Fin attityd, lite väl het  och tränger lite ibland men jag tycker att han blir bättre för varje dag  .

Apporteringarna går kanon!!! Ingen skillnad på trä och metall. Har inte kört så mycket ingångar ännu eftersom jag inte är helt nöjd med dom ännu utan en apport i munnen. Kör ofta med stora träapporten så lite svårt när vi idag tränade fotpositionen  . Blir lite utåtlutande i avlämnandet så måste köra med den lilla apporten när vi tränar det i fortsättningen. Har dock verkligen INGET tugg!!!!!

Rutan är jättekul! Har inte något snyggt ställande på rak linje så låter han operant ställa sig på targeten. Måste ta tag i det där...

Inkallningen tränar vi stadga och ordförståelse. Man får inte komma springandes i tvåhundranittio utan att lyssna om man verkligen blev inkallad. Han tycker att övningen numera är jättelätt  .

Ställandet från sidan av mig fungerar bra. Riktigt bra tryck i tassarna. Superattityd - ju längre jag går ifrån ju mer viftar svansen. Han VET att jag är jättenöjd  . Ska börjar köra in den i en inkallning...


 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
Ingen bild

Annica och Lennart med Pelle

23 augusti 2013 16:22

Wow, mäkta imponerade när vi nu läst och tittat på filmsnuttarna när du tränar Tur.
Kul att läsa att du varit i Umeå, vi var där i somras och träffade då en Malleuppfödare som var jättetrevlig och så glad när det dök upp en Malle på klubben.

Kanske ses vi någon gång på Enköpings BK, vi brukar titta förbi där och vi ska dit i september när det är skyddstävling.

Mariah Andersson

26 augusti 2013 21:35

Hej!!! Hur går det för er?!? Vi har ju fortfarande inte träffats:( Jag har varken mail eller telefonnummer till er! Mitt är 070-3897686! Hör av er så försöker vi ses:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards