Teamredo

Direktlänk till inlägg 14 september 2013

Elitspår!

Av Mariah Andersson - 14 september 2013 14:11

Idag har jag och Redo tävlat elitspår på Järfälla BK. Det var länge sedan sist - för att vara exakt så är det drygt två år sedan - på SM 2011  

Det blev en tidig morgon. Vi åkte till en underbar skog, dimman låg fortfarande tät, spindelväven syndes tydligt i blåbärsriset . Man blir så lycklig av brukset 

Vi fick startnummer 6. När vi kom fram till vår upptagsruta så hade vi en svag motvind. När jag sätter på Redo selen så vindar han och kastar sedan med huvudet åt höger. Okej, han har redan riktingsbestämt det  . Dock vet jag att han då gärna går ut åt höger. I mitten av min upptagsruta låg det buskar så man kunde inte skicka ut i en rak linje. Jag siktar upp honom åt vänster men den lilla olydiga kelpien far ändå ut åt höger. Bromsar honom lite och påpekar "var är spår". Han rätade upp sig lite men han tog spåret oroväckande nära den högra kanten. Full fart ut i rätt riktning  .

Poäng Upptag: 9,5 - slarvigt påsläpp (nej kelpien var olydig) 

                             9 - något osäkert

Spåret var helt underbart! Fantastisk skog och Redo tuffade på som han aldrig gjort annat. Vi var runt på knappt 20 minuter men tyvärr en pinne bort. Men det bryr jag mig inte om, duktiga duktiga Redo  .

Poäng Spårning:  9

                          9

   

 

Sedan blev det uppletande. Vi var bara fyra hundar kvar efter spåret. Svår ruta: främre halva delen var i lätt uppförsbacke med djupa gropar. Bakre halvan var i kraftig uppförsbacke! Redo fick in de två hörnen då han sprang som en tok i backarna men sedan hittade han inte fler. Såg ut som att han vid några tillfällen fick svag vittring i näsan men kunde inte hitta dom. Kände inte av någon vind själv och jag kan tänka mig att den slog rejält med tanke på terrängen. En hund fick inte in något föremål alls inom tid, en fick in ett och en lyckades med att få in tre. Så tror att det inte var helt lätt. Redo jobbade på så gott han kunde  

Sedan äntligen lite lydnad!!!!!


Platsliggning med skott: 10 och 10

Fritt följ: 8,5 och 9 (sent sitt) Redo var så laddad och då kan han bli seg i sättandet för han märker liksom inte att vi plötsligt står still. Gulle

 

Inkallning med stå och ligg: 8,5 och 9 (ngt långt ställande och läggande) Sprang av bara sjutton!

   

Framåtsändande: 9 och 9,5 (ngt långt första ben) (ngt långsam) Olika kommentaren av de två domarna? Jag håller med första. Han saktade av till sakta trav på första skicket. Det andra var bättre!

     

Krypande: 9 och 10 (DK vid ligg men bra kryp av ena domaren) Ja det var väl onödigt. Annars riktigt bra kryp 

       

Skall: 10 och 10! Tänk att man får skälla på plan. MYCKET lycklig kelpie!!!

 

Metallapport: 9 och 10 (löst grepp av ena domaren) Tja det vet jag inte om jag håller med om?

Tungapport: 10 och 10! Ett sus genom publiken när Redo satsar!!!!! Han har sån fantastisk tungapportering!!!


 

Hopp: 10 och 10

 

Stege: 9 och 10 (tror det står stressigt av ena domaren?) Han gick kanon!!!!!

   

Jo men det här gick ju bra!!!!!!!!!!!!!!!

Slutpoäng på 580,5 poäng och klassvinst med cert!!!! Jag älskar min fantastiska lilla Redo     

   




 

 
 
Gunilla & John-Åke

Gunilla & John-Åke

14 september 2013 14:53

STORT GRATTIS!

http://www.cukid's.de

 
Elin & Skandalen!

Elin & Skandalen!

14 september 2013 14:59

Grattis bästaste ni!!!

http://skandalen.wordpress.com

 
Jeanette, Sly, Maya & Joy

Jeanette, Sly, Maya & Joy

14 september 2013 15:01

Stort GRATTIS! :-)

http://www,starsweepers.se

 
Ingen bild

Therese och Juvel

14 september 2013 15:21

Så jäkla duktiga!!!!🎉🎉🎉🎉🎉 stort grattis!!

 
Marie

Marie

14 september 2013 22:18

Ni är ju helt otroliga du och finaste Redo! STORT GRATTIS:-)

http://www.123minsida.se/Minos

 
Petra

Petra

28 september 2013 14:37

GRATTIS!! Hur fungerar det med certifikat och championat i bruks?

http://petrastrand.wordpress.com

Mariah Andersson

29 september 2013 00:15

Åh jag är ju inte så bra på det här med regler. Tror man kan ta hur många cert som helst! Blir champion av tre eller två + tex ett utställningscert!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Skapa flashcards