Teamredo

Direktlänk till inlägg 19 september 2013

Höst

Av Mariah Andersson - 19 september 2013 11:40

Ligger hemma sjuk så passar på att lägga ut lite fina bilder  .


Det går framåt med Tur!!!!! Jag har varit på kurs för Frida Wallén och fått massor med hjälp med hur man packar ihop en malle på ett schysst sätt. Tur är ju så underbar men vill lite för mycket för sitt eget bästa ibland  . Han hetsar upp sig om han bara så mycket som misstänker att vi ska jobba. Han blir då helt galen - älskar att arbeta över allt annat!!!!! Han börjar då snurra och uppmana mig till att sätta igång NU!!! Inte helt behagligt när en malle gör så... Har nu bra metoder och jag märker att det gå åt rätt håll. Men hetsig är han fortfarande. Ja utom i spåret då?!?!?!?!? Lugn och fin - mjuk i kroppen och spårar helt utan stress!?!?!?! Konstigt, verkar ha lyckats med något  . Jättefin med pinnarna. Så fort han får vittring på en pinne blir han lite mer intensiv men spårar snyggt fram och kör framtandsapportering även ute i skogen trots att jag inte kräver det. Han tror dock att det är enda sättet man kan apportera pinnar .


En av Fridas regler: bjuder på lite bilder på kommandot *PÅ*

               

Sedan lite vanliga bilder som visar att Tur får ha roligt ibland också! Redo- han har bara roligt jämt!

                           

 
 
Gunilla

Gunilla

19 september 2013 13:02

Härliga bilder och Redo så lik sin mamma

http://www.cukids.se

 
Fia

Fia

19 september 2013 19:32

Krya på dej!
Fina bilder :)
Beundrar de som "orkar med" en malle ;) Har sett många som skulle behöva paketeras och har i mitt stilla sinne undrat om jag själv skulle orka göra det på ett bra sätt - eller om jag skulle få spel på eländet :P ;)

http://www.vickulas.se

 
Carina och vovvarna

Carina och vovvarna

22 september 2013 17:55

Hej på DIG!

Var ett tag sedan jag var inne på din sida men oj, här har det hänt grejjer ser jag. Grattis till elit spåret, fina fina betyg. Härligt att det går så bra med Tur och jag är alldeles övertygad om att det är fler saker än spåret som du har lyckats med hittils med honom. När det gäller spåret så är jag inte ett dugg förvånad att det går så bra........

Ha det så gott...
Carina&Bosco

http://www.minahoffar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards