Teamredo

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Parning!

Av Mariah Andersson - 27 januari 2010 07:28

Så hade det äntligen blivit dags för parning mellan Redo och Hyzz Hip Hop. Men först måste jag berätta om min helg för att ursäkta min hund beteende  

Jag fick den fantastisk vinterkräksjukan i fredags och låg fram til söndag och mådde kalas  Jag fick inte ens behålla vatten och den äckliga vätskeersättningen jag blev rekommenderad kunde jag inte ens lukta på. Söndag eftermiddag var jag inte så kaxig längre, inge energi över huvud taget sedan fredag lunch. Då började jag iallafall doppa en tesked med blåbärssoppa, och det fick faktiskt stanna. Vad har detta med Redo att göra då. Jo eftersom jag nu skyddes som pesten av alla vänner och familj så ville ingen hjälpa mig med Redo. Så han fick minimalt med motion. Jag orkade sammanlagt vara ute ungefär ½timme/dag. Det ihop med att från början vara understimulerad gjorde att han väldigt fort började bli dryg. Ja dryg, det har jag inte varit med om tidigare. Inne ligger han självklart bara och sover sina 23½ timme/dag. men så fort vi gick ut...  Vi bor i staden, och Redo går ju alltid lös. När jag säger åt honom att springa iväg så drar han ganska långt om det är folkfritt, ofta över 100 meter. Men är det folk så springer han bara max 10 meter ifrån mig. Detta är inte jag behöver säga till utan han gör det bara. Han gjorde det INTE nu. Varje gång jag "släppte" honom så drog han iväg i 390, jag får kalla in, då vänder han och störtar tokskällandes tillbaka, flyger på min jackärm och vill ha lite dragkamp. Jag säger vänligt till honom att sluta. Han drar iväg för att fånga lite fåglar osv...Helt tokig. Men jag får väl ha lite överseende med tanke på hur hemska dessa dagar måste varit för honom. Jag ahr dessutom för första gånen lyckats göra bort mig fullständigt genom att vara tvungen att kräkas utomhus, framför en stackars gammal gubbe med rullator. Det var tidig söndagmorgon, han måste trott att jag var stupfull där i snödrivan...


Så parningen då. Hippehoppen hoppar fint ur bilen på klubben igår kväll, och ställer upp sig direkt. Vidriga Redo fixar och donar och tycker att det är mysigt. Sedan drar hon iväg och Redo blir alldeles till sig. Han är verkligen ingen gentleman  Förra gången var han så fin mot tiken men nu så... Stackars hippehopp tyckte han var för bordus och fick pipa ifrån. Redo testade till och med att när Hip Hop sprang så försökte han hoppa upp på ryggen på plats, alla sätt kanske fungerar. Inte uppskattat av tiken dock kan jag meddela  Vi lät dom lära känna varandra men kände att det kanske var lite för tidigt. Åsa ville ha sitt efterlängtade kaffe så vi beslutade att åka hem till mig och fika och diskutera lite. Kanske vore det bäst att jag lämnade med Redo hem till Åsa. Hip Hop var kanske inte riktigt mogen och snöovädret som kommer gör ju att man inte vill åka någonstans idag, onsdag. Jaja, snyft min lilla prins. Vi kommer hem till mig och jag sätter igång vattenkokaren, och vänder mig om och där står Redo och juckar  Åh så skönt! Hängning i 15 minuter. Nästa träff på torsdag. Redo väntar... Ska sedan få äran att få följa med Hyzzkenneln på läger i helgen till Kumla. Ska bli kul att sätta igån träningen och se den omtalade AH-hallen och ev lite mer parning.

 
 
Maja, Link och Achilles

Maja, Link och Achilles

27 januari 2010 10:37

Usch och fy vilken jobbig helg du haft! Skönt att du äntligen är bättre!

GRATTIS Redo, nu håller vi tummarna för flera bra parningar och att det ska bli massa små Redosar i magen på Hip Hop! Hur ska du kunna hålla fingrarna borta Mariah!?

Grattis till att du kvalat till SM med, jag hänger ju inte allt med känner jag! Just det, du har ju även 3 SM pinnnar i både hopp och agility, saknas bara en i varje för att även kvala till SM i Agility! Blir du inte liiiite sugen nu!?

Ha då kul på Hyzz lägret i Kumla. Sen får du hänga på och träna i Ridhuset på fredagar i Bålsta, Achilles ska få simma innan, perfekt!

http://greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

27 januari 2010 15:04

Heja Redo!

http://www.sugarwinds.se

 
Gunilla

Gunilla

27 januari 2010 15:19

Bra jobbat, Redo!

http://www.cukids.se

 
Maria

Maria

27 januari 2010 16:52

Usch för vinterkräksjuka!!
Kul att Redo var redo... :)
Ha så kul i helgen, AH-hallen är toppen!

http://www.kennelwalkabout.se

 
Fia

Fia

27 januari 2010 17:28

Fika är bra ;-) :))

http://www.vickulas.se

 
Åsa

Åsa

27 januari 2010 21:14

Välkomna till Kumla! Hoppas ni får en bra helg! GRATTIS till SM-kval!

http://www.soltorp.com

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

27 januari 2010 21:40

usch och fy för att kräkas, stackars dig!

Grattis till sm-kval i lydnaden, det blir spännande!

Vi håller tummarna för små mini kelpies då!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Jill

Jill

28 januari 2010 06:08

Japp nu är även du en Hyzzare :) Syns senare idag ;)

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Johanna

Johanna

29 januari 2010 11:59

Fika bör man annars dör man ;) Ha så kul i helgen!

http://www.jblom.se

 
Anna & Juni

Anna & Juni

30 januari 2010 22:32

Spännande med parningen! Ha så kul ni i helgen! Synd att jag inte kunde hänga med!

http://www.annaronge.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards