Teamredo

Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

Konen, den rackarn...

Av Mariah Andersson - 13 februari 2010 09:38

Så var det igen dags för ridhusträning och därefter simning.

Samma gäng som förra gången träffades och tränade. Jag la mest träning på konskicken och inkallning.

Jag har fått riktigt bra respons av min nya träning på konen. Försökt fånga det på bild men inte så lätt i ett mörkt ridhus och med en kamera som inte kostar en miljon. Jag ber om ursäkt för sista bilden som visar min hunds sämre sida  

     


  

 

Jag tyckte det gick jättebra så jag lade ut lite apporter 4 meter från konen. Och då var alla min träning som bortblåst och han drog järnet för att ta en apport. Ett par morrande från mig och göra om, nu skulle jag hinna först och sno leksaken från den långsamma kelpien      Sedan sprang han jättefint till konen med full fart. Som sagt, jag tror inte jag löser detta problem på 15 minuter utan det handlar om att bygga om hela hans attityd kring detta moment. För er som inte vet: apportering är det bästa som finns! Så min lilla prins skulle helst vilja springa och ta dom där frestande små apportbockarna istället för att springa till konen och stå still. Och jag måste berätta att det får man inte 

Då har lilla Redo bestämt sig för att springa lite långsammare, så man inte glömmer att stanna! Bra tänkt men inte uppskattat från mig, eller lydnadsdomarna! Men han gjorde iallafall ett par riktigt bra skick igår efter det lilla bakslaget.

I förrgår vara jag lite krasslig och då passade jag på att lära in lite bakbensövningar med Redo. Han har haft svårt för det men då så bara förstod han!!! Så testade även i ridhuset att han ska backa och sätta upp ena bakbenet mot väggen. Vid två tillfällen gick han även upp med bägge bakbenen så han stod på frambenen. Jättekul, måste träna vidare på detta  


Sedan åkte vi och simtränade. Redo är helt manisk i bassängen. När hunden innan simmade så står Redo och sneglar. Och när jag manade på hunden i bassängen så kom plötsligt en brun råtta flygandes i, med täcke på och allt. Upp åkte han fortare än kvickt. Man måste vänta på sin tur  


Annars då, vi går och väntar på valpar. Sugarwinds, Sanna med Tijah, ska ha valpar när som helst. Mobilen ligger i fickan och vi väntar. Förra valpningen var så oförskämt enkel så det gäller att kasta sig i bilen direkt om det verkar vara på gång.


Jag önskar självklart även lycka till till alla i talangtruppen som tävlar idag! Kör hårt!

 
 
Jill

Jill

14 februari 2010 07:52

Här blir man inspererad :) Kör hårt!

http://hundarnaojill.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards