Teamredo

Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

Uppvisning

Av Mariah Andersson - 1 maj 2010 21:17

Idag har Jag och Redo haft en uppvisning. När jag var iväg i onsdags och höll föreläsning om att köpa hund via SKK så frågade Tina, som anordnade det, om jag ville vara lite pausunderhållning på utställningen 1 maj. Självklart tänkte jag, missar inte en chans att köra Redo inför publik och passa på att belöna lite. Vi pratade då om att det vore kul att köra en "stoppa tjuven" och lite elitlydnad.


Väl på plats idag så gällde det bara att hitta en "tjuv"/skyddsfigge. Tina kände en Micke så jag gick iväg och frågade. Han såg väl måttligt entusiastisk ut när han såg en liten äcklig kelpie. Han sa att vi behövde träna lite då, och han himlade med ögonen och suckade när jag då glatt svarade - Ja jo det blir bra, Redo har aldrig bitit i en skyddsärm så det är bäst han får testa innan!    

Vi åkte iallafall iväg för att testa, han hade många långa förklaringar för mig att det inte var så lätt och att man inte vill göra bort hunden, hunden måste ha en vettig chans att få göra rätt och....

Han slängde till med bitärmen och -PANG- där satt Redo fast. Hmm han provade att sätta på sig ärmen, jodå det fungerade det också. Micke började se lite gladare ut. Plötsligt var skyddspisken framme och han körde hela rollen och hotade Redo. -Testa att piska honom lite, det brukar han gilla, sa jag glatt! Jodå där kom ännu mera skall och rejäla morrande. Åh va roligt Redo hade  Där blev Micke riktigt glad och ville köra uppvisningen. Yes, en omvänd schäfermänniska  

Fick det filmat, det missades bara själv stölden av min handväska.

 


Efter så åkte jag hem till min fina nya vibbrationsbräda och Redo körde ett styrkepass och avslutade med lite avkoppling innan A-C med Svarte Petter kom för sin vibbning. Alltid lika trevligt att träffas!

Börjar sittandes, Redo slappnar av och tycker det är skönt

     

Tuff träning, är framför allt inte glad av att få en kamera upptryckt i ansiktet...

    

Avslutar med att sova lite 

    

Petter gillade mitt snask jag hade i fickan, lite för "pigg" under sitt avslappningspass... 

     

Stort grattis även till Jill och Kid som slog till med en 10:a i fria följet på dagens elitlydnadstävling  Du har inte fått det gratis!

 
 
malin

malin

1 maj 2010 21:29

Heeej! :D Svara gärna på dagens fråga i min blogg! :) kraaam fina hundar! :D

http://fjollmoster.bloggplatsen.se

 
Jill

Jill

2 maj 2010 06:19

Tack!! Oj vilken rolig film :) Härliga Redo :)

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Elin & Skandalen

2 maj 2010 10:14

Fy FAN vad underbart att se Redo in action! Tio pass till och sedan kanske du kan starta i en ny gren ;) Jag är grymt imponerad!!

 
Gunilla

Gunilla

2 maj 2010 13:56

Jag är också grymt imponerad...lägre skydds nästa!
Kram från "kennelmamma"

http://www.cukids.se

 
lena & hille

lena & hille

3 maj 2010 09:12

Snyggt polisarbete Redo. Mkt snyggt f,f

http://www.123minsida.se/HILLE-LENA

 
Mögel-Åsa

Mögel-Åsa

3 maj 2010 21:14

Det förklarar allt - hans barn är inte heller riktigt kloka. Har i dag satt upp en leksak som hänger ner från taket....... där hänger dem! Tyckte det var bättre än att de hängde i mitt ben:)

http://www.kennelhyzz.se

 
Jill

Jill

4 maj 2010 18:56

Ringer dig imorgon eller Torsdag!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Marie L

5 maj 2010 23:56

Häftigt! Redo han kan han...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards