Teamredo

Direktlänk till inlägg 18 juni 2010

SM 2010 - Här kommer vi!

Av Mariah Andersson - 18 juni 2010 11:08

UPPDATERING!!!! Nu är lottningen gjord, har dragit startnummer 53(!) Gruppmomenten startar 07.00 imorgon och min beräknade start är sedan 15.07 En lång dag för oss alla. Lilla genrepet nu ikväll gick super, Redo är het och galen!



Nu är vi på plats, denna spännande helg är äntligen här! Elin från Umeå kom och hämtade upp mig igår efter jobbet. Så jag och Redo, Elin med sina hundar schnauzern Delta och råttan Skandal mosade in all packning och begav oss till Karlstad. Väl på plats igårkväll så slängde jag upp mitt tält lite snabbt. Ett liten tvåmannatält utan varken regn- eller vindskydd från ÖB för 100 kronor. Kan det bli mer mysigt? Det tog lite längre tid med Elins fina tält. Det regnade litegrann inatt, det är så mysigt! Jag har tagit bilder men glömde att man måste ha en kabel, att en liten bärbar dator inte alltid har så man kan använda minneskortet direkt. Min tanke var att uppdatera under helgen, även då med bilder. Men nej, dom får ni se om ett par dagar!


Nu är inbesiktningen gjord. Redo gick igenom strålande, dock verkade veterinären rädd för Redo när han kom framhoppandes med ett litet morr. Att vissa inte har någon humor...   


Invigning och lottning är klockan fyra idag inne i Karlstad centrum. Redo ska få gå med i paraden, han tycker det är så roligt med allt sånt här, han har varit på strålande humör hela morgonen när han upptäckte att vi är på ett tävlingsområde!


Det är så roligt att äntligen vara här. Har haft lite SM-nerver, inte så att jag känt mig nervös men har känt press att vi måste prestera bra. Sista veckan har jag fått lite perspekktiv på vad som är viktigt i livet, allt detta med stackars Lukas där hemma och så. Vi har redan träffat en massa människor som vi känner, många ska tävla lydnaden själv. Jag och Redo önskar alla lycka till!!!


  Nu ska vi bara ha ett så jäkla roligt SM och ha känslan inne på planen!!!!!!!!! Det får gå som det gå, Redo är världens bästa hund iallafall!!!!   

  

 
 
Sandra&Magi

Sandra&Magi

18 juni 2010 17:34

Önskar er ett stort LYCKA TILL i helgen!!

http://tejvor.blogg.se

 
Ingen bild

Helena o Tosca

18 juni 2010 18:27

Stort lycka till önskar vi!!! Kram

 
Jill

Jill

18 juni 2010 18:47

Nu jäklar kommer ni... REDO.... ÄR NI :)
LYCKA TILL!!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Anna o hundarna

Anna o hundarna

18 juni 2010 18:53

Vi skickar Lycka Till och små glada morr till Mariah och Redo! Vi är SÅ stolta över er!

http://www.pelleskop.webblogg.se

 
Jill

Jill

19 juni 2010 06:06

Bra att du uppdaterar!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards