Teamredo

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2010

KM lydnad och Nordisk Domarkonferens

Av Mariah Andersson - 5 oktober 2010 13:38

Mycket har hänt i helgen. Jag får be om ursäkt för dålig uppdatering men jag har legat med maginfluensa sedan i lördags natt...


I lördags så hade jag en fullspäckad dag. Klockan 10 hade vi samling för lydnadstävlingarna på klubben. Eftersom jag behövde åka senast 11 från klubben för att hinna iväg till den Nordisk domarkonferensen som jag blivit tillfrågad om jag ville vara visningshund på så var det lite tajt med tid. Som av en händelse, tack domare Christer   , råkade jag ta startnummer 1 och hann då med hemmatävlingen.

Redo gick väl som han går nu för tiden, dock med ingen nolla. Han gjorde en mycket fin vittringsapportering, känns lite som varannan tävling med den just nu. Direkt när jag var klar fick jag åka hem och hämta vandringspokalen som jag glömt hemma, och sedan köra iväg mot Upplands Väsby.


Ja som sagt så var det nordisk domarkonferens i helgen och en gäng domare från Finland, Norge och Sverige hade samlats, danskarna hade tyvärr ingen domare närvarande. men det räckte till ändå. Det var sagt innan att jag skulle få visa upp mitt fria följ med betoning på att jag gör helt om- svängarna åt "fel" håll, alltså vänster vänster. Vi skulle även via sändande till ruta och fjärren. Redo´s fria följ var som vanligt: mycket glatt och lite långt fram ibland. Det kändes som en vägg med domare och jag blev nog lite stressad i att lyda tävlingsledaren lite snabbare än vad jag brukar. Inga större fel och känner mig nöjd med det fria följet. Rutan var fin men lite dåligt tempo till konen. Fjärren var skaplig. Sedan kallades jag och Redo in på planen, domarna ville se fler moment. Så vi fick även visa upp vittringen och metallhoppet. Det var lite kul med vittringen. Det var ganska stark motvind och som vittringen har sett ut den sista tiden så känner jag mig allt annat än säker på detta moment just nu. Men Redo sprang ut, kom fram till rätt pinne direkt, men väljer att dubbelkolla sig på resterande pinnar och apporterar sedan in rätt pinne. I nuläget var jag mycket nöjd med detta!!!!!! Det roliga var att vid avlämnandet så har Redo ett väldigt distinkt släppande: jag tar tag i pinnen, han håller i och efter 2 sekunder säger jag loss, som alltid! Och Redo släpper exakt, skitsnyggt. Och den ena norska domaren skriker rakt ut: fantastiskt avlämnande, 10 på den!!!!! med en härlig norsk brytning! Kul att få uppskattning för smådetaljer.

Sedan fick vi även köra sittande i grupp och liggande i grupp. Så det blev nästan ett eliprogram till.


Ett par domare som kikade...

      

      

Tack för bilderna, Marie Linder www.briard.mia-co.com

 

Det var fantastiskt härlig stämning, alla domare var jättetrevliga och många kom fram och berömde Redo och småpratade lite. Stort tack till Lotta Linusson som bett mig få vara med, verkligen jätteroligt!!!!!!!


Sedan ringde Christer från klubben och meddelande att jag fått 296 poäng, vann klassen och blev klubbmästare. Inget tråkigt slut på dagen!!


Sedan åkte jag och Redo direkt till strängnäs för att sova där då vi skulle följa med A-C och pettson på hans korning i Tidaholm. Beräknad avgång från strängnäs: 04.00


Men jag vaknade kvart i 1 på natten och kände ojoj. Sedan satt jag och kramade toalettstolen, usch så pinsamt när man inte är hemma. Så jag fick vackert åka hem vid halv 4 på morgonen, med två stopp på vägen  


Grattis till Petter som trots utan sin maskot klarade sig och bara nu behöver fixa exteriördelen för att kalla sig KORAD!


 
 
Ingen bild

Helena o Tosca

5 oktober 2010 17:42

MM sa att du ville ha lite RMG, ska jag komma och koppla dropp på dig?
Krya på dig!

 
Marie L

Marie L

5 oktober 2010 19:49

STORT GRATTIS till era framgångar, va ni e duktiga!:-)

http://www.123minsida.se/minos

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

5 oktober 2010 21:06

Grattis till KM titeln. Vad sa domarna om att ni vänder åt "fel" håll då? Kul att ni fick visa upp så mycket och att domarna gillade det de såg!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

5 oktober 2010 22:57

Grattis!!!

http://www.kennelwalkabout.se

 
Jill

Jill

6 oktober 2010 05:45

GRATTIS NI ÄR BARA SÅÅÅÅ BÄST!!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Jenniefer

Jenniefer

6 oktober 2010 07:28

STORT GRATTIS till alla fina resultat du & Redo presterat:)

http://www.canovills.se

 
mia,love&carma

mia,love&carma

6 oktober 2010 08:58

Det såg riktigt snyggt ut ;-)
och grattis till KM titeln

http://www.briard.mia-co.com

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

6 oktober 2010 16:47

Grattis till KM titeln på så fina poäng!!!! Hoppas du är helt återställd igen!

 
Anna & Juni

Anna & Juni

7 oktober 2010 22:16

GRATTIS! Ni är duktiga ni :D

http://www.annaronge.com

 
Gunilla & John-Åke

Gunilla & John-Åke

12 oktober 2010 09:39

Grattis till KM och alla andra resultat!
Kul att träffa er i fredags...kram

http://www.cukids.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards