Teamredo

Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Många bilder

Av Mariah Andersson - 5 december 2010 13:04

Just nu är det vilosäsong för oss. Vi busar mest runt och leker i snön. Har varit hemma hos mina föräldrar i helgen då min mamma fyllt år.


Mamma och Redo har haft en diskusion om att jaga småfåglar... gissa vem som vann!

  

Albert och Redo springer ikapp, lite tänder syns tydligen  

  

Lukas springer och jagar de andra hundarna.  

Hundarna var tvunga att blänga lite när vi gick förbi mjölkkorna, måste hålla koll... 

         

Så här ser det ut hela tiden: Redo springer runt glatt, Albert vallar på Redo, Lukas vallar på både Redo och Albert... 


     

Albert, världens härligaste bc. Alberts mamma har fått 13 valpar som är leveransklara nästa vecka. Skulle jag ha tid med en vallhund så skulle jag inte tveka, men det har jag inte. Men finns det någon där ute som vill ha en valland bc, ffa för nötvallning, så finns det 7 otingade små hanvalpar... 


   

Vi var ute på den årliga julgransjakten. Pappa med alla hundar.


    

När vi väl hittat en stor fin gran så fick jag min årliga träning på yxsving. 


 

Lyckad julgransjakt, stolt brevid mitt "byte" 


Till slut ska den stora otympliga granen hem så vi får fint ljus ute på gården.  


  

 
 
Ingen bild

Monica och Fernie

5 december 2010 13:22

Vad mysigt det ser ut!!! Vill också bo i skogen!!!!

 
Gunilla

Gunilla

5 december 2010 15:00

Härliga bilder och härliga rosor på kinderna! Kram

http://www.cukids.se

 
Maja och Link

Maja och Link

5 december 2010 15:48

Åhh...sju stycken otingade, farligt det där!
Vi ska på julgransjakt på onsdag. Ska bli mysigt!

Du, achilles vill komma till Mariahs vibbcenter! Har du tid för oss? Vi kan ta med lite julgodis. . .

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Jill

Jill

6 december 2010 05:41

Åh vilken mysig dag.... Fast jag längtar redan till våren.... Men inte du va??

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Elin & Skandalen

Elin & Skandalen

8 december 2010 07:11

Underbara bilder!!! Längtar redan tillbaka till er... Sköt om er så hörs vi snart på luren! Kram från norr

http://skandalen.wordpress.com

 
Mögel-Åsa

Mögel-Åsa

8 december 2010 18:25

Hanar? Nej tack... Jago skulle inte gilla!
Som sagt, söta små rosor på kinderna:)

http://www.kennelhyzz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards