Teamredo

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

Tillbaka till verkligheten

Av Mariah Andersson - 8 augusti 2011 07:32

Ja jag har haft semester. Ja jag har inte haft tillgång till dator. Detta har då självklart resulterat i fruktansvärt dåligt uppdaterad blogg. Det ska det väl bli ändring på.


Border Colliesarna Lukas och Albert har läkt från skadorna efter slagsmålet. Nu är det bara fortsatt vila fram till september innan Albert får valla igen.


Redo och jag har haft en härlig semester!!! Kört massa bruks, svalkat oss vid vattnet (Redo långt borta vid horisonten i vattnet, jag på stranden), sprungit en hel del och bara allmänt varit lata.


Förra helgen var jag på kennel HYZZ-läger. Alltid trevligt att träffa härliga människor och träna i enorma skogar. När jag skulle lägga ett 500-meters spår åt Åsa så tappade jag bort mig. Ja jag tappade bort mig så illa att jag till slut fick sätta mig där jag var ute i den djupa skogen och vänta på att Åsa spårade ifatt mig med Jago. PINSAMT!!!!!

Sedan på kvällen så blev jag så sugen på att ut och springa. Det låg ett jättefint elljusspår precis brevid stugan där vi bodde. Dock hade jag glömt mina springskor. Men snälla Anders och Johan sa att jag kunde testa att springa barfota. Jaha man fick väl testa. Rundan var 2,5 km och det tyckte dom var lagom för första gången barfota. Dock så sprang jag VILSE IGEN och efter jag sprungit och sprungit och sprungit och sprungit så fick jag tillslut vända och springa hela vägen tillbaka... Slutade med kanske en 7-8 km istället. Så numer är jag en stolt ägare av en GPS  . Sedan blev det springuppehåll hela veckan pga skärsår på foten och små fina vätskeblåsor under varje tå. Men vilken härlig känsla att springa barfota, har nog aldrig sprungit så bra tidigare, det gick så lätt....


I lördags var jag instruktör i lydnad på Sugarwinds kennelläger. En hel hög med söta vilda aussies!!! Redo tyckte det var kanon, köra valp- och grundövningar och få massor med snask  


Igår var jag iväg med A-C och tränade i spöregnet i Strängnäs. Pillar med vårt framåtsändande. Just nu tycker Redo att det är skithäftigt att gå långsamt, springsträckan har blivit lidande. Men med lite fina tips så ska vi nog kunna lösa det. Det är ju faktiskt 1½ vecka kvar till BRUKS SM   

 

 
 
jenniefer

jenniefer

8 augusti 2011 08:47

Haha, sicken skogsdyslektiker ;) Tur att det gick bra, jag önskar dig och goa redo ett stort lycka till på sm!!! Å hoppas självklart att redo fixar spåret åt matte ;) Kram

http://canovills1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Merja

8 augusti 2011 09:45

Hahaha! Vilsekänslan i skogen känner jag tydligt igen men den i elljusspår har jag aldrig provat ;)

 
Jill

Jill

10 augusti 2011 06:24

:) hehe... LYCKA TILL NU PÅ SM!!!!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Anna

12 augusti 2011 15:01

Vilken fantastisk hund du har! Han är så vacker! Lycka till framöver

 
Gunilla & John.Åke

Gunilla & John.Åke

16 augusti 2011 08:57

Lyckospark från oss!!!

http://www.cukids.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariah Andersson - 9 juni 2014 13:29

  Vi har haft en härlig helg på Enköpings Brukshundklubb när årets Treklubbars-tävling mot Strängnäs BK och Eskilstuna BK gick av stapeln. Redo fick tävla i elitbrukset och Tur fick debutera i lydnadsklass I   .     Tureliten  . Vi fick li...

Av Mariah Andersson - 31 maj 2014 12:49

Idag har jag och Redo tävlat elitlydnad igen. Domarna var Marita Neteborn och Cecilia Lundgren. Idag var det hård bedömning - HÅRD!!!!!!!! Skulle vilja säga att domarna vässade formen att hitta fel inför SM   . Dom dömde HÅRT men rättvist och det ä...

Av Mariah Andersson - 27 maj 2014 22:53

Ikväll har jag och Redo tävlat Elitlydnad i Surahammar. En annorlunda tävling - jag har aldrig gråtit under en tävling tidigare men det gjorde jag ikväll    Vi började med sittande i grupp. Efter halva momentet så hörde jag att det gnällde ute på...

Av Mariah Andersson - 27 april 2014 20:27

Från fredag till söndag har jag och grabbarna varit på läger i barmarksdrag i Strängnäs för Britta Agardh och Birgitta Hoflin. Vi har verkligen nördat ner oss i fysträningens underbara värld.   Vilket fantastiskt läger!!!!!!!!!!! Jag har nog säl...

Av Mariah Andersson - 21 april 2014 20:21

Ja, att hitta balansen i livet är inte alltid lätt! Balans mellan arbetet, hundarnas fysträning och lydnadsträning, bruksträningen och att ta hand om sig själv! Att orka engagera sig fullt ut i alla delar. Om man dessutom blandar in en ung malle i le...

Ovido - Quiz & Flashcards